Sabtu, 22 Oktober 2011

video mikro pengajaran ( Gan Lee Choo D20102041866)

Hai, murid-murid tahun 3D. Sesiapa murid yang kurang faham perkataan seerti yang diajari oleh guru pada hari itu, bolehlah buka video ini dan mendengar semula penjelasan Cikgu Gan . Saya berharap murid-murid menjadi lebih memahami setelah melihat video rakaman ini. Jika murid-murid ada pertanyaan, bolehlah menanyakan saya melalui email saya : glc07@live.com. Harap murid-murid berminat dengan video ini.

3 ulasan:

  1. Selepas memerhatikan pengajaran anda ,saya berpendapat penerangan maksud perkataan terlalu cepat dan bahasa yang digunakan adalah tidak sesuai dengan tahap murid.Di samping itu ,guru dicadangkan menggunakan gambar untuk menerangkan maksud perkataan.

    BalasPadam
  2. saya berpendapat penerangan maksud perkataan terlalu cepat dan bahasa yang digunakan adalah tidak sesuai dengan tahap murid.Guru dicadangkan menggunakan gambar untuk menerangkan maksud perkataan.

    BalasPadam
  3. Sebenarnya, kelas ini merupakan kelas yang baik, dengan itu, saya tidak berpendapat bahawa bahasa yang digunakan oleh Cikgu Gan adalah tidak sesuai.Dalam video, nampaknya murid-murid ada respon, ini bermaksud murid-murid adalah faham apa yang ingin disampaikan oleh cikgu.

    Pada pendapat saya, Cikgu Gan merupakan seorang guru yang sabar dan sentiasa memberi peluang kepada murid untuk menjawab. Pengajaran Cikgu Gan menggunakan gerak-geri supaya anak muridnya lebih memahami maksud perkataan yang diajar oleh Cikgu Gan. Selain itu, anak muridnya berpeluang ke hadapan untuk belajar bersama kawan-kawan yang lain. Dengan itu, saya berasa pengajaran cikgu Gan adalah berjaya.

    BalasPadam

Cuti Sekolah...